Saturday, June 19, 2010

week 2

Ha ini yang seronok nak bercerite ni..ape pun beri salam dahulu...
Assalamualaukum...salam sejahtera...

bermula disini...
kelas bermula...
ramai jugalah yang hadir...dan ade juga yang tak datang..
lecturer bermula...semua fokus...
Sir bertanyakan tentang consultation...semua tertanye-tanye macam xdiberitau last week. aku pun terlibat juga lah buat muke beku tak tahu ape-ape, sume bilang tak faham...itu x faham, ini x faham...entah ape yang budak nie dengan aku faham last week xtau la, sir dengan muke letih nye ulang benda yang sama kat semua sampai faham...

consultation ditangguhkan next week. ape laa.....................


tutorial...

sir ajar bagaimana nak crop gambar...lebih kurang nk potong gambar la...
gambar disediakn oleh sir dalam web...so semua kena download photo tu... aku mula guna software Adobe Photoshop cs3. nampaknye aku mahir dalam potong-potong gmbar ni...mula-mula 2 agak terkial lah lame-male jadi mudah..
Gambar yang diberikan ade 4 gmbar:


yang ni diajar cara crop ikut shape daun guna poligonal lasso tool



ha yang ni pulak crop guna mask...




budak cute ni pulak yang da elok-elok duduk situ sir suruh crop masok dlm gambar ni...

tapi aku berjaya buat dan ini hasilnye...

No comments:

Post a Comment